Nieuws  
 

Het gebruik van nieuwe printtechnologieën in de retailbranche biedt een voorsprong op concurrenten. Dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Ricoh, onder 791 ondernemers in de retailbranche. Bij dit onderzoek is ingegaan op de behoefte van de consument aan snelle levering en gepersonaliseerde producten. Volgens 75 procent van de Nederlandse ondervraagden leidt het investeren in 3D-printen direct tot een hogere klanttevredenheid.

Veranderende behoeften
In Nederland zijn de ondernemers in de retailbranche zich ervan bewust dat klanten steeds hogere eisen stellen aan zowel de producten als aan de service. Zo ervaart 90 procent van de ondervraagden een toenemende vraag van klanten naar snellere leveringen en meer gepersonaliseerde producten. Daarbij ervaart 85 procent van hen dat consumenten lagere prijzen eisen voor de producten.

“In de wereld van de mobiele consument is het belangrijker dan ooit om de klant het juiste product op het juiste moment aan te reiken”, zegt Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland. “Fysieke winkels nemen het op tegen digitale concurrenten, om on-demand producten te leveren en deze te personaliseren. Grote retailers gebruiken steeds vaker printtechnologie om de klantenervaring te verbeteren, orders effectiever uit te voeren en de loyaliteit van de klant te winnen.”

Versnelde productontwikkeling
68 procent van de Europese ondernemers in de retailbranche geeft aan binnen de komende twee jaar te investeren in 3D-printen. Voor 60 procent is het versnellen van de productontwikkelingscyclus de belangrijkste reden om hierin te investeren. Daarnaast menen zij dat alle vormen van nieuwe printtechnologieën van essentieel belang zijn om het vertrouwen van de consument te behouden (76%), om de organisatie te onderscheiden van concurrentie (68%) en om de komende vijf jaar aanzienlijke inkomsten te genereren (69%).

Aalders voegt eraan toe: “Nieuwe technologieën als 3D-printen overbruggen de kloof tussen digitale en fysieke producten, waardoor de manier van productie, opslag en distributie wordt vereenvoudigd. Maar ook transacties veranderen door het lokaliseren van on-demand productie, omdat de nadruk wordt gelegd op de verkoop van oneindig repliceerbare 3D-producten.”

Plaats op:
Datum: 13 augustus 2018
Categorie: Markt en onderzoek
Bron: Ricoh
Gerelateerde artikelen  
28-05-2018 Nieuws Print belangrijke strategische troef voor groei en innovatie
12-07-2018 Nieuws Technologische vaardigheden essentieel bij voorbereiding op arbeidsmarkt
07-08-2018 Nieuws Nieuwe printtechnologieën hebben ingrijpend effect op zorgsystemen
13-09-2018 Nieuws Merendeel financiële instellingen verkleint CO2 uitstoot
12-06-2017 Nieuws Consumenten willen als individu behandeld worden
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,2 seconden.