Nieuws  
 

Voor de BNO Packaging Talent Award 2017 zijn vijf jonge ontwerpers/ontwerpstudenten genomineerd. Tijdens het SUPERFAST#4 event op 27 oktober te Eindhoven (in de Dutch Design Week) worden de winnaars bekend gemaakt. De casus - ontwerp een verpakkingsontwerp voor een biertje - kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn.

Het betreft de uitbreiding van het assortiment met special edition: IPA - India Pale Ale. De opdracht was om binnen de merkidentiteit van Brouwers een nieuw verpakkingsdesign voor het IPA biertje te ontwikkelen en deze identiteit te vertalen naar de verschillende producten en dragers.

Jury
- Jobert van de Bovenkamp, voorzitter (Creative director Millford)
- Jeroen Provoost (Manager Design & Visual Identity Albert Heijn)
- Ditte Glebbeek (Design Director, dBOD, VBAT Group)
- Tessa Oudijn (Creative director en partner in BRUM)
- Secretaris van jury: Rita van Hattum (BNO)

De jury is te spreken over de algehele kwaliteit van de inzendingen en het enthousiasme waarmee aan de opdracht is gewerkt. Veel deelnemers hebben de briefing goed gelezen. Elementen uit de ontstaansgeschiedenis van IPA bier zijn in menig ontwerp terug te vinden en patronen en kleuren refereren aan het karakter van India. Dat levert mooie beelden, verhalen en voorstellen met potentie op. Toch zijn er extra stappen nodig om de ontwerpvoorstellen aan te laten sluiten bij de merkidentiteit van Brouwers en ook echt ‘schapwaardig’ te maken. 

Plaats op:
Datum: 10 oktober 2017
Categorie: Awards, Evenement
Bron: BNO
Gerelateerde artikelen  
14-10-2016 Nieuws Nominaties BNO Packaging Talent Award 2016 bekend
21-10-2015 Nieuws Drie winnaars bij de BNO Packaging Talent Awards 2015
31-10-2016 Nieuws Winnaars BNO Packaging Talent Award 2016
04-09-2017 Nieuws LUST winnaar BNO Piet Zwart Prijs 2017
12-03-2015 Nieuws Wacoms slimme styli bekroond
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,16 seconden.